نحوه محاسبه مستمری بیمه بیکاران چیست؟ مطابق قانو" /> نحوه محاسبه مستمری بیمه بیکاران چیست؟ مطابق قانو" /> نحوه محاسبه مستمری بیمه بیکاران چیست؟

نحوه محاسبه مستمری بیمه بیکاران چیست؟

نحوه محاسبه مستمری بیمه بیکاران چیست؟

مطابق قانون بیمه بیکاری، میزان مقرری براساس میانگین ۹۰ روز آخر بیمه شده و به میزان ۵۵ درصد و به ازای افراد تحت تکفل (حداکثر ۴ نفر) (۱۰درصد) حداقل دستمزد افزوده خواهد شد. در هر حال مجموع دریافتی نباید از حداقل دستمزد (سال 99 که وزارت کار اعلام می نماید ) کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

نحوه محاسبه میانگین مزد:

متوسط مزد یاحقوق روزانه بیمه شده بیکار به منظور محاسبه مقرری بیمه بیکاری عبارت است از جمع کل دریافتی بیمه شده که به مأخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین (90) روز قبل از شروع بیکاری تقسیم بر روزهای کار، و در مورد بیمه شدگانی که کارمزد دریافت می کنند آخرین مزد عبارتست از جمع کل دریافتی بیمه شده که به مأخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین (90) روز قبل از شروع بیکاری تقسیم بر (90) در صورتی که بیمه شده کارمزد ، ظرف (3) ماه مذکور مدتی از غرامت دستمزد استفاده نموده باشد متوسط مزدی که مبنای محاسبه غرامت دستمزد قرار گرفته به منزله دستمزد ایام بیکاری تلقی و در محاسبه منظور خواهد شد .

سایت های مرتبط